2012. január 14., szombat

13. nap

Úgy döntöttem (F. tanácsának köszönhetően), hogy kalóriaszámolással felhagyok, mert nem az a lényeg és inkább tartom a diétát amennyire csak lehet.
Szóval:
Szombat
R: fél doboz túró, 2 szelet sonka
T: kiwi/alma/3-4eper/marék málna/fél grapefruit
E: 2 főtt krumpli, 10 dkg hal, párolt zöldség
U:fehérjeturmix
V: fehérjeturmix
Tény:
R: fél doboz túró
T: 2 kis zöld alma + 1 narancs (+ kép :P)
E: ez most kicsit többre sikerült, 3 szelet husi  (kicsi azért :D) és párolt borsó
U: fehérje
V: fehérje

Íme a tízórai finomság :) Mire elkészült, jóllaktam :D


Jaaa és végre tornáztam :)) Igaz még mindig nem vagyok toppon, de nagyon nagyon szükségem volt rá és ugyanennyire jól is esett! :) Annyira jó érzés volt átmozgatnom mindenem :)
Igaz csak 30 perces volt, de azt teljes erőbedobással. Kardió és erősítő egyaránt. Jillien Michaels - 30 day shred.. Csekkoljátok, nagyon jó :)

9 megjegyzés:

  1. Ooo... hulye kerdes. Miert ne szamold a kaloriakat?

    Amiket kiszamoltal, azok veszesen kevesek egy felnott nonek, foleg ha nem egesz nap agyban fekszik. Rovid tavon lehet latvanyos, de leall az anyagcsered ennyire keves kaloria mellett, es addig is, szarul leszel.
    Ha nem szamolod, nem lesz tobb, max nem latod.

    Bocs, ha valamit felreertettem...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, néha lehet kevés volt, de az 1300 körüli (utóbbi napok) már szerintem jók. És azért gondoltam, hogy nem számolgatok, mert, amit kaptam étrendet az 1300-1500 kalória, már kiszámolták előre, úgyhogy én feleslegesen számolom. Inkább arra törekszem, hogy azt betartsam és akkor meg is lesz a megfelelő kalória, és még a diétát is tartom. :) Csak gondoltam ennyit megengedhetek magamnak, hogy ha mást eszek, de kevés kalória, akkor úgy el lehet térni a tervtől kicsit. De jobb és egyszerűbb tartani.

      Törlés
  2. Hogy lehet 1300-1500 kalória az, amit te 900-ra számolsz ki?

    Szerintem abszolút nem hülyeség a kalóriaszámolás, sőt. Nyilván az is számít, hogy X kalória milyen arányokból tevődik össze, de azt mindenképpen jó tudni, hogy mennyi kalóriát ettél egy nap, főleg akkor, ha úgy tűnik, hogy az étrended kiszámolt kalóriája és az általad számolt nem egyezik. Akkor nem az a megoldás, hogy hagyod a számolgatást, hanem hogy rájöttök, hol nem stimmel a kettő.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azért volt nekem kevesebb, mert nem tartottam az étrendet, skszor volt, hogy kihagytam valamit, ami fehérje és kalóriadús volt. Na meg, írtam is, hogy mindenhol más más értéket találtam, kiszámolni a 100 gmos terméken leírt kalóriából nekem nem ment annyira, mivel fogalmam sincs, hogy hány gramm egy marék borsó, méregetni meg azért nem fogok mindent. Nem akarok elvakultan kalóriát számolgatni. Már most 2 hét után mindenhez úgy álltam hozzá, hogy húú ez hány kalória lehet. Valamilyen szinten tényleg jó számolni, hogy tudjam kb hol tartok, de így, hogy étrend van és az tudom mennyi, nem annyira fontos. Akkor fontos, ha saját étrendet alakítok.

      Törlés
  3. en pont ezt csinaltam az elso ket hetben, mindent grammra lemertem es kiszamoltam mennyi kaloria, igy lattam, mibol mennyit eszem, mibol kell esetleg kicsivel tobbet. es mivel ez az 5 het ugyanabbol a 7 menusorbol all, pont most mar nem kell szamolnom a kaloriakat, mert tudom, mibol mennyit kell enni, es az mennyi kaloria.

    VálaszTörlés
  4. csao. ahogy latom leginkabb csak arra hasznalod a blogod hogy leird mit ettel adott nap (hany kaloria volt) es mit mozogtal. meg par sorban hogy hogy vagy. en erre a fatsecret.com-ot hasznalom. ha megy az angol sztem nagyon hasnzos (es app-kent telefonra is letoltheto) mar irtam rola egy ket helyen, lehet lattad is. kiszmaolja a napi kaloriaszuksegletem, en beirom mit ettem, (vagy bescannelem telefonnal a bar kodjat annak amit ettem) az megmondja hany gramm szenhidrat, zsir es feherje van benne, meg hany kaloria. az edzeseknek is kiszamolja de kicsit tobbet szamol szerintem. epp azert szeretem hogy nem magamnak kell szamolgatnom, es ha nem is 100% potnos de jobb mint amit mi manulaban kiszamolnank es ha folyamatosan hasznalod legalabb konzisztens.

    VálaszTörlés
  5. amugy lehet hogy en vagyok a fekete barany de en keptelen vagyok midnenfele kotott etrendet kovetni (ki tudja mit lesz kedved enni par nap mulva? ki tudja hol leszel a hetvegen vacsorakor? ki tudja milyen kaja elerheto abbol amit kene enned az etrend szerint? es a legfontosabb: TE mit szeretsz enni? pl en nem vagyok salata fun mert en preferealom a meleg eteleket. igy inkabb grill zoldseget eszem) itt az en dietam: sok fott es grill zoldseg, gyumolcs (kiveve bana es korte), krumpli semmi (elvegre kemenyito=poliszacharid), keves rizs, de az is inkabb barna, sok hus (ha nekem pl otthon diszno comb van otthon, nyilvan csak azert nem megyek a boltba csirkeert mert az etrend azt mondja. a diszno comb elvegre nem egy tokaszalonna, se nem tarja. es hat ennyire jol nem allunk hogy ha otthon a hus elmegyek venni meg..), light tejtermekek, 2-3 l viz, es a feherje tenyleg jo dolog. (de remelem a kaloriaszamlalok szamoljak a feherje shake kaloriait mert nem keves van benne, attol meg hogy nagyreszt protein :). ja es sok sok leves (na nem a kremes fajtak). aztan ennyi. lehet otthon fozocskezni, vagy ha epp nem vittel meloba ebedet tudod mit szabad a szupermarketben venni hogy megse halj ehen.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Amit leírsz, az elméletileg rendben van, de ha nem számolod a kalóriát, akkor a mennyiségekben könnyen meg lehet szaladni annyira, hogy utána ne legyen kalóriadeficit a nap végén. Én pl. imádom a görög salátát, és nem értettem, miért nem fogyok, amikor hetekig csak azt vacsoráztam. Amikor egyszer kiszámoltam a kalóriatartalmát annak a mennyiségnek, amit csináltam, akkor megértettem.
      A kötött étrenddel én sem értek egyet, nem tudnám követni, és ha igen, akkor is megunnám egy hét alatt. De vannak, akiknek valamiért jobban beválik, mintha ők maguk raknák össze, hogy mit egyenek. Mindenki csinálja úgy, ahogy neki működik :)

      Törlés
  6. Köszi a fatsecretes tippet! :) Csekkolni fogom az oldalt. Illetve anno láttam, hogy írtad, csak akkor valamiért nem mélyedtem el benne, de biztos jó. :) Csak ezt a blogomat már többen "ismerik" és így eredményesebb, mintha most ott kezdem el írogatni, de magamnak mindenképp jó, ha kiszámolja helyettem. :)) Csak akkor gondolom pontosan tudni kell a mennyiségeket.
    Szerintem azért könnyebb kötöttet tartani, mert egy olyan kezdő diétázó, mint én, ha sajátot követ, könnyen elszáll.. csak egy kicsi ebből, abból és hoppá már nem is diéta :D na jó...azért ez így is megy.. következő bejegyzésemből látni is fogjátok, de ezért most nem hibáztatom magam, illetve, nem érzem magam szarul, mert nagyon kivoltam idegileg a szigorlat miatt, úgyhogy ennyit megengedtem most magamnak... de innentől.... :))

    VálaszTörlés