2012. január 25., szerda

24. nap

R: 1 alma     31 kcal
T: 1 szelet rozskenyér, 2 szelet sonka  70, 40
kettő között: 1 marék mazsola (2,5 dkg kb), 1 szelet alma (éhen haltam már)  65 kcal, 8 kcal
E: 2 merőkanál krumpli főzelék    300 kcal
1 tejeskávé: 100 kcal
U: 1 szelet rozskenyér, 1 főtt tojás 70, 68
V: 1 pufi, 1 alma 37, 31 kcal

Összesen: 820 kcal
Hát ez nem valami sok.. És még tornáztam is.. Igaz csak fél órát, de ez elég intenzív + reggel 20 perc séta.

Ja... és tegnap nagyon kiakadtam... mentem volna barátnőmmel zumbázni, kuponos megoldással... és nem fértünk be, annyian voltak és ráadásul még bunkók is voltak. Mindegy.. el megyünk máshova zumbázni + itthon továbbra is torna meg tekerés.

Úszásról valakinek valami vélemény? El nem tudom képzelni, hogy tényleg az égeti a legtöbb zsírt.. oké hogy fárasztó ha normálisan csinálod, de azért a végén nem köpöm ki a tüdőm, mint pl. egy futás v egy torna után. Vagy valami brutális edzésterv kell hozzá? Valakinek van vmi bevált módszere? :)

13 megjegyzés:

  1. Ha megoldható, ne maradj 1000 kalória alatt, a dokik sem ajánlották.

    Én úsztam versenyszerűen. Sovány akkor sem voltam, de kövér sem. Rohadtul fárasztó tud lenni, ha nem csak úszkálsz, hanem mennyiséget és/vagy időre úszol. Viszont én pont a múltam miatt nem akartam mozgásnak az úszást, na meg azért sem, mert jóval időigényesebb, mint a futás. Mondjuk az ízületeknek jobb, ezért már felmerült a csajokkal, hogy tavasztól majd elgondolkodunk azon, hogy az úszást is beiktassuk a programba.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Megpróbálok, de ennyire kevés azért nem szokott lenni.. Csak most szarul érzem magam az eredmény miatt és tudat alatt, de mégis kevesebbet, keveset eszek. Ezekben a kalóriaértékekben amúgy továbbra sem vagyok biztos, de azért 100-200akat csak nem tévedek.
      Hány méter az ideális egyszerre? Sosem tudom, hogy mennyit kéne (régen voltam néha, diéta óta még nem, ugyancsak idő miatt).
      Irigyellek amúgy titeket, hogy így együtt tudtok sportolni, sokkal jobb élmény és élvezetesebb lehet :) Te hogy állsz ezzel az egész ladycampes, diétás dologgal?

      Törlés
    2. Én eleve úgy jelentkeztem Ladycamphez, hogy saját diétám van, ezért köszönöm, de az övében nem akarok részt venni, viszont a kutatáshoz a kérdőívet szívesen kitöltöm. Ha nézed, én teljesen máshogy eszem, mint Ladycamp meg a lifetiltesek: úgy, ahogy számomra hosszútávon elfogadható. Nyilván más az, amikor valaki 4-5 kg-t akar leadni, akkor megcsinál egy 70 napos programot, és kész. Én 10 hónapja 98-ról indultam, az másfajta diétát és hozzáállást igényelt. A lifetiltet is csak menet közben, véletlenül találtam meg, és a közösség meg a motiváció miatt követem.

      Kalóriát próbálj meg 2-4 hétig grammos mérleggel, abszolút pontosan számolni és írni. Amíg ezt nem teszed meg, nem főzöl egy krumplifőzeléket, aminek közben méred és számolod a kalóriatartalmát, addig honnan tudod, hogy amit ettél, az 300 kalória volt? Épp ugyanúgy lehetett 150 is, mint 600 (a merőkanál sem SI mértékegység :) És azért ez már van akkora különbség, hogy számítson, főleg, ha esetleg minden nap alulbecsülöd. Ha megnézed nálam, én - kivéve, amikor becsülök, de 10 hónap kalóriaszámolás után azt hiszem, nekem picit jobban megy - mindent grammra mérek és írok. Amikor főzök, azt is, és igyekszem elkerülni, hogy olyat egyek, aminek nem tudom a kalóriatartalmát.

      Ha ez nem tetszik (pedig nem olyan macerás, mint amilyennek tűnik), akkor vedd alapul valamelyik étrendet, dolgozd át magadnak papíron úgy, hogy számodra megfeleljen, és a kalóriatartalma is jó legyen, és kövesd azt, de grammra pontosan. Nekem ettől borsódzik a hátam, de különbözőek vagyunk :) Nézd meg esetleg ezt a bejegyzést: http://newtilt.blogspot.com/2012/01/az-uj-dieta.html Nagyon profin rakta össze a szerzője magának azt az étrendet, amit be tud tartani, és aminek az arányai is jók.

      Úszás: attól függ, mennyire tudsz. Ha megy egy órán belül a 2000 méter (gimiben az volt tesiórán a szintidő), akkor próbáld meg bevinni 40 perc alá, és 60 perc alatt ússz 3000 métert. Ha nem vagy ennyire profi, nézd meg elsőként, hogy negyed óra alatt, ha nagyon összeszeded magad, mennyit tudsz leúszni, szorozd fel néggyel, és próbáld meg ezt a mennyiséget leúszni egy óra alatt. Nyilván elsőre nem fog menni, de meglesz a szint :)

      És ha Bp-en élsz vagy dolgozol, ha akarsz, gyere velünk futni :)

      Törlés
    3. az osszenpi uszasra en is szivesen benevezek, ha arra jarok! :) nalunk itt csak 25 meteres medence van, mar elegge hianyzik egy jo 50es (de mar 33ert is olnek, mire belejovok a hosszba, fordulni kell...)

      Törlés
  2. Nah..elolvastam ezt a newtilt-osat és igazából nekem is hasonló az étrendem.. csak néha nem tartom. De annyira úgy vagyok vele, hogy nem árthat meg az, ha néha eszek ilyen kajákat, mint krumplifőzelék, stb. Eddig nem mozogtam, most heti 3-4-5 megvan (még ha nem is futás) és nem eszek mindenféle szart(meki) és rengeteget, hogy pukkadásig tele legyek. Ezért gondolom, hogy sikeresnek kell lennie és nem feltétlenül az a lényeg, hogy csirkén és salátán éljek. A gyors és látványos fogyáshoz tudom, hogy nem elég ez, amit én csinálok, de már ezért is büszke vagyok magamra, hogy ennyire bírom.

    Ez a kalóriaszámolósdi meg annyira nem menne. Nem lenne idegzetem hozzá, főleg, hogy nem is tudok főzni, mióta elkezdtem a diétát megtanultam a fő fogásom: párolt zöldség és natúr (borsos, fokhagymás, vajas) csirkemell. De az, hogy még a két szem fokhagymát és egy csík margarint is lemérjek.. Mivel semmi gyakorlatom nincs a főzésben, így is kb 2-3szor annyi idő, mintha anyum csinálná :D No meg.. így is szívatnak itthon, nem még ha grammoznék is.. Saccolni tudok csak, meg zacskóból kiindulni h mi hány gramm, aztán nézelődök blogokon meg neten, hogy kinek mennyi :)
    De abban igazad van, hogy mindenhol mást mérnek és lehet, hogy totál nem annyi. De ha alulbecsülöm is, tudom, hogy még mindig sokkal de sokkal jobb, mint amit ezelőtt műveltem.

    Köszi az úszás tippet :)) Nem vagyok egyáltalán profi..inkább csak lubickolni szoktam a vízben, meg 5 perceket szaunázni (mert azt se bírom :D)

    A futás ajánlatot is köszi :) De egyrészt fura lenne, hogy ti már régóta ismeritek egymást én meg csak úgy odacsapódok :D másrészt pedig 2 km-nél meghalnék így, hogy fél éve nem futottam legalább. Eddig, egész életemben egyszer tudtam lefutni az 5 km-t, valószínűleg borzalmasan rossz idővel :D Ha elkezdődik a jóidő nekiállok és akkor fontolóra veszem :) Hátráltatni nem akarlak titeket. (Meg mondjuk nem pesti vagyok, de viszonylag könnyen bejutok és sokszor vagyok fent)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. en mindket dietam elso par heteben mertem mindent grammra, ennyi ido alatt az adagokhoz is hozza lehet szokni. azota csak saccolok en is, de a par het meres adott egy jo alapot ahhoz, hogy nagyon ne tippeljek melle.

      szerintem megerne egy probat. azzal meg szerintem nem igazan kene torodnod, ki mit gondol arrol otthon, hogyan eszel. ha elhataroztad, hogy csinalod a programot, energiat olsz az edzesbe, sokkal eredmenyesbb lenne, ha a kajara is ugyanannyi figyelmet forditanal.

      Törlés
    2. "Nem lenne idegzetem hozzá" - na ez kifogás. Rövidebb idő alatt megvan, mint a blogírás (tudom, csinálom mindkettőt), és több információértéke van, mint annak, hogy mások miről mit írnak. Akkor miért nem lehet rászánni azt a napi 5 percet?

      Más lenne, ha nem is akarnád, mert pl. valaki által kiszámolt és tervezett étrendet követsz, de ha nem követed betű szerint - és nem teszed, amihez természetesen semmi közöm -, akkor számolj. Nézd meg Erikát, gond nélkül csinálja a kalóriaszámolást, mióta abbahagyta a programot, és rögtön látja is, hol csúszik meg.

      Törlés
    3. Lehet, hogy igazatok van. Utána nézek, hogy hol lehet beszerezni ilyen mérleget, és mennyiért. Csak mikor megláttam (nem tudom már kinél), hogy mindent lemér, még a két gerezd hagyát is, meg az 1 ek olajat.. na ott gondoltam azt, hogy nem fogok ezzel foglalkozni. De lehet, hogy tényleg eredményesebb lenne, ha a kajára is nagyobb hangsúlyt fektetnék.

      Törlés
    4. Szerintem nálam láttad. Nem ok nélkül, egy ek. olaj 90 kalória, és ritkán főzünk ilyen kevéssel, ha nem figyelünk oda. Na meg 90 kalória relatíve sok, ha 1200 a limit. Nekem bevált, de nem akarom erőltetni.

      A grammos mérleg, ha jól tudom, 3000,- Ft-tól indul, egy hajszálnyival érdemesebb drágábbat venni, biztos ami biztos.

      Törlés
    5. És olaj helyett van valami jó megoldás? Mondjuk én mindig kocka margarinba sütöm a husit, nem tudom, hogy az jobb e valamivel :D
      Nem... nem erőlteted, tényleg jobb lenne. Már utána is néztem, csak nem tudom, hogy az a jobb, ami tálkás, vagy az, ami egy sík lap?

      Törlés
    6. A margarinban sütést minél hamarabb felejtsd el, a drágák kivételével tele vannak egy csomó olyan anyaggal, amiket nem kéne megenni. Én enni a zöld flóra szívbarátot eszem, drága ugyan, de sokáig kitart, és a dokik is ajánlják. Sütni általában olívaolajban sütöttem, most kezdtem el ezt használni: http://www.getfit.hu/coat-vajaromas-olajspray-p-262.html Erikánál olvastam, neki bevált, és habár drága, de azt írta, hogy a 70 nap alatt minden nap használta, és nem fogyott el. Az elmúlt év első bundáskenyerét ennek köszönhettem :)

      Mérlegből az a jó, amire akár egy szerelt kenyeret, akár egy teli tepsit rá tudsz tenni. Én mindenképpen a laposra szavaznék, vagy ha van tálkája, akkor legyen levehető. Volt olyan, hogy egy tepsi sütit sütöttem, a végeredményhez le kellett mérni a kaját a tepsivel együtt, hogy tudjak belőle számolni. Ilyenekre is legyen jó. Ja, és látszódjon a kijelzője akkor is, ha ráteszel egy tepsit :)

      Törlés
  3. a nem kopod ki a tudod uszas utan, akkor nem uszol, hanem lubickolsz :) en is usztam egeszen kiskorom ota, emiatt mondjuk van szep nagy szeles hatam, viszont van megfelelo tartasom is, meg jo nagy tudom.

    uszni jo, ha eronletet szeretnel, akkor csinalhatod intervallba is, en azt szoktam. mondjuk 100m gyors teljes erobol es utana 50m mell normal tempoban. es ebbol ugy 10et, meg bemelegites meg levezetes, es megvan az egy ora uszas :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha elkezdek járni úszni, ezt kipróbálom mindenképp :) Igen, tényleg csak "lubickolni" szoktam kb. Bár nyáron felvettem az úszást és ott rendesen meghajtottak minket... Ott tényleg nem bírtam, mondjuk.. más okokból is, na mindegy :) Jó lenne eljárni úszni nagyon! :)

      Törlés