2012. január 17., kedd

16. nap

reggeli: 2 dl 1,5%os tej, müzli
tízórai: 1 narancs
ebéd: párolt borsó, 2 szelet natúr csirkemell
uzsonna: fehérjeturmix
vacsora: 1 szelet rozskenyér, 2 szelet sonka + egy alma


Voltam ma újra aerobicozni (régen is jártam, folyamatosan) és meghaltam. totál. 1 óra. Oda-vissza 10-10perc bringa (külön jól esett utána :D) Most pedig egy 20 perces intenzív séta vár rám a vonathoz. Ha a mai napot túlélem, mindent :D
Ja...ami érdekes... ugyanazok járnak aerobicra mint régen, és semmmit de tényleg semmit nem változtatk:S nem értem, hogy miért:S pedig én most úgy éreztem, hogy vagy két kilót kiizzadtam, leégettem az erősítésnél.. Valaki? tudja miért?

Ezt találtam, érdekes: :)
Vegyünk példának egy 65 kg-os embert.
65x92,4=6006 kJ. Ezt el kell osztanom 4,2-vel, mert a kiloJoult értékét kalóriában szeretném megtudni. És, mint feljebb is írtam 1 kcal=4,2 kJ. Tehát 6006/4,2=1430 
Megkaptam az alapanyagcsere értéket, ami 1430. Példa emberünk bolti eladó, ezért megszorozzuk a kapott alapanyagcsere értéket 1,4-gyel. Tehát 1430x1,4=2002 Kcal a napi kalóriaszükséglete alanyunknak.
Ha ugyanez az ember munkájából vagy sportjából adódóan jelentősen aktívabb, máris 1,7-tel szorozhatunk és akkor a napi kalória szükséglete is jelentősen nő, máris 2431 lesz.
A fentiekben leírt módszer, egy körülbelüli gyors kiszámítása a napi kalóriaszükségletnek. Van ennél persze sokkal átfogóbb is, hisz nem szerint és kor szerint is változik az ember napi energiaszükséglete.

Egy kicsit több, mint én, de kb.
És ahhoz, hogy heti 0,5 - 1 kg-t le adjak, 500-al kell csökkenteni, szóval.. mivel sportolok is, 1800 körül kell lennie. Mondjuk ennyit azért nem viszek be, csak "rosszabb napokon" :)
Ja meg még ezt találtam.. most telepítem, nem tudom még, hogy milyen :)http://kcalendar.uw.hu/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése